1e/2e dag

3 augustus 2022 - Seoel, Zuid-Korea

We zijn er hoor!!

We waren netjes 4 uur van te voren op Schiphol alleen om erachter te komen dat de rij slechts 5 minuten lang was. 😬 Naja beter, want dat scheelde weer stress. De vlucht vertrok 40 minuten te laat uiteindelijk, maar ook dat boeide niet zoveel.  De vlucht duurde 11 uur in totaal. We hebben allebei 5/6 uurtjes kunnen slapen en al met al was het goed te doen (wel wat stijve knieën).

We landde uiteindelijk om 17:00 lokale tijd op Incheon International Airport. Na 5 paspoort controles + coronacontroles en een pcr test op het vliegveld gingen we uiteindelijk rond 18:30 met de trein richting Seoul zelf. Dat duurde een uur, maar uiteindelijk waren we er dan echt!

De eerste indruk van de stad is absoluut geweldig. Er is zoveel verschillende achitectuur en het gebied waar wij verblijven bruist van de leuke eettentjes en ander leven. Ee atmosfeer is echt zoals niks anders wat ik gezien heb. Het was hier ondertussen best laat dus zijn we snel wat gaan eten. We voelde ons megatoeristisch en we snapten er eerst geen bal van, maar met mijn gebroken Koreaans zijn we toch ver gekomen (best trots op mezelf). Het is nu 22:00 dus we gaan straks langzaam een beetje proberen te slapen. Hopelijk valt de jetlag een beetje mee morgenochtend.

Peace!

P.S. Zie foto's

1. Jet de Groot:
    4 augustus 2022
    Nou, ik vind het heel dapper dat je je probeert te redden in het Koreaans. Het lijkt mij te moeilijk. Ik ben benieuwd naar de verhalen en foto's