Dag 3 - zweet

4 augustus 2022 - Seoel, Zuid-Korea

Ja hoor is ie dan. Onze eerste officiële volle dag in Seoul. Vanacht goed geslapen en het lijkt erop dat het ergste van de jetlag eigenlijk al voorkomen is. Was wel om 05:00 's ochtends wakker dus hopelijk is morgen het hele slaapritme gefixt!

Vandaag eigenlijk veels te veel gedaan op 1 dag dus lig nu om 21:30 helemaal knock out dit verhaaltje te typen. We zijn er 's ochtends vroeg op uit gegaan voor ontbijt en het werd meteen duidelijk dat het een zware dag ging worden. Met een temperatuurtje van 34 graden en een schitterende luchtvochtigheidsgraad van 95% liepen we binnen 100 meter al badend in het zweet en dat is eigenlijk de gehele dag zo gebleven. Dit was op sommige momenten echt wel loodzwaar, maar het heeft niet de pret kunnen drukken. Goed nu echt even laten weten wat we precies gedaan hebben!

1. Na het ontbijt zijn we meteen met de metro richting het centrum gegaan. Daar kwamen voor ons onverwachts een in het centrumgelegen Deoksugung palace tegen. We hebben daar natuurlijk gebruik van gemaakt en het meteen bezocht. Echt prachtig! Zie vooral de nieuwe foto's!

2. Vanuit daar zijn we rechtstreeks naar het hoogste punt van Seoul gelopen. Dat ging gedeeltelijk met een kabelbaan wat ook wel vet was. Dit was gelegen in een schitterend park op een berg en leverde natuurlijk ook mooie kiekjes op.

3. Ondertussen al een paar uur verder besloten we toch nog een ander paleis te bezoeken dat heel mooi scheen te zijn. Dat bleken uiteindelijk 2 paleizen naast elkaar te zijn (changdeokgung palace en changgyeonggung) en waren allebei natuurlijk ook absoluut fantastisch mooi. Maar goed ondertussen waren we al 30.000 stappen en 12 liter zweet verder en was het al bijna 17:00 dus besloten we dat het nu toch echt tijd was om heel even rust te nemen voordat we weer gingen eten.

Naast alle mooie bezienswaardigheden ben ik voornamelijk gewoon onder de indruk over de stad in geheel. De sfeer en het uiterlijk zijn echt iets wat ik nog nooit heb meegemaakt en is echt iets heel bijzonders! Morgen iets rustiger aan doen en kijken of we misschien 's nachts hier een beetje kunnen uitgaan (ze schijnen soms nog wel eens touristen te weigeren).

Zeer geslaagde dag en kijk vooral naar alle foto's en video's!

1. Jan:
    4 augustus 2022
    Wat me opvalt, dat het zo rustig is. Ik zie weinig mensen en/of touristen op de fotos of videos……..
  2. Wies:
    4 augustus 2022
    Waaaaauw echt heel gaaf. Maar die 95% luchtvochtigheid.......... dead.