Dag 5 - Minder zweet

6 augustus 2022 - Seoel, Zuid-Korea

Vandaag hebben we het zoals beloofd een stuk rustiger aan gedaan. We werden allebei nogal laat wakker (nog een soort naschok van de jetlag) en zijn eigenlijk meteen het drukke centrum in gegaan.

Seoul kent eigenlijk niet echt een heel duidelijk centrum. Waar je ook uitstapt, er zijn winkels, restaurants en andere winkels te vinden. Deze plek, genaam de 'Myeongdong Night Market' is in ieder geval waar alle grote winkels en shopping malls zitten dus laten we het maar het centrum noemen.

Daar hebben we zeer populaire 'boba tea' gedronken en hebben we een beroemde kerk bezocht. Het Christendom is het grootste geloof in Zuid-Korea. Dat is best bijzonder, omdat dat in maar weinig Aziatische landen het geval is. Deze kerk was de eerste in Zuid-Korea en is door de geschiedenis heen zeer belangrijk geweest. Het is gebouwd op een heuvel, zodat vroeger je de kerk overal in de stad kon zien. Nu is de kerk omringt door tientallen flatgebouwen dus daar is niet veel meer van over.

Na onze bezoekje aan de binnenstad hebben we nog wat meer cultuur gesnoven en hebben we een Esport arena bezocht, waar het League of Legends kampioenschap wordt gespeeld. Fantastisch om mee te maken en Eef heeft me nog live op TV kunnen zien in Nederland! Check vooral de video ook!

20220806_163943

Na afloop zijn we nog voor het hier zeer populaire kip met bier avondeten gegaan en dat was onze, minder intensieve, maar zeer geslaagde dag!