Dag 9 - Busan Fun Time

10 augustus 2022 - Pusan, Zuid-Korea

Onze eerste volle dag in Busan vandaag en we hebben het zeer naar ons zin gehad.

Ons plan was in eerste instantie om naar een tempel te gaan die stond beschreven als 1 van de mooiste tempels van het land. Dat was een lange busrit van 2 uur helemaal aan de andere kant van Busan (kwam voornamelijk door verkeer en het feit dat een groene golf hier blijkbaar niet bestaat). Daar aangekomen merkten we dat we eigenlijk voor het eerst dat we op een echte touristische locatie waren. Het was er flink druk en helaas was het allemaal een beetje commercieel. Alsnog wel bijzonder en kijk zeker even naar de foto's!

20220810_133033

We besloten niet te lang te blijven hangen daar en hebben we even gezocht naar dingen die in de buurt te doen waren. Er bleek uiteindelijk een Rodelbaan in de buurt te zitten wat ons wel gaaf leek! Dat bleek echt een toppertje te zijn en met skilift en al zijn we een aantal keer met hoge snelheid naar beneden geracet! Echt lachen!!

IMG-20220810-WA0014

Vanuit de rodelbaan konden we het attractiepark Lotte Adventure World zien dus besloten we na afloop daar ook nog een paar achtbaantjes te pakken.

IMG-20220810-WA0022

Het was niet helemaal gepland, maar conclusie, het was een feestdag voor ons!

Groetjes vanuit Busan en laat vooral even een reactie achter! Vind ik leuk om te lezen!

P.S.

Voor wie het interessant vindt: Lotte is een naam die je vaak ziet in Zuid-Korea. Ze hebben ongeveer alles. Kleding winkels , bioscopen, supermarkten, pretparken, warenhuizen, snoepgoed, appartementencomplexen, drankjes, hotels, uitgevers, etc. Lotte is trouwens niet de enige naam die je veel ziet hier. Heel Zuid-Korea wordt ongeveer beheerst door 5 super conglomeraten (Samsung, Hyundai, LG, SK en Lotte) en je kan er dus ook eigenlijk niet omheen. Iets wat ons is opgevallen!

1. Jet de Groot:
    11 augustus 2022
    Haha, fijn dat je reacties ook leuk vindt om te krijgen.
    Ik was onder de indruk van die bus die half onder water stond in Seoel. Dat was niet zomaar een regenbui.
    Zitten jullie in een appartement in Busan? Hoort het bij een hotel? Dat ziet er goed uit.
    Je kunt aan de foto's zien dat die tempel super toeristisch is. Tja, jullie zijn ook toeristen en je hebt het nu gezien. Die rodelbaan lijkt me vet als je geen hoogtevrees hebt. Voor mij is het helemaal niks, ik word al misselijk als ik het zie. Ik ben reuze benieuwd naar de volgende verhalen en foto's.
  2. Wies:
    It's Lotte's world and we're just living in it 🤷
  3. Jan:
    11 augustus 2022
    Never a dull moment. Hoe gaat het met je Koreaans? Kun je jezelf al een beetje verstaanbaar maken (en vise versa)? Zijn de Koreanen. Communicatief? Aan nieuwe indrukken geen gebrek zo te zien. Is de regen al een beetje gestopt? Hier droogt heel Europa volledig uit. Het is heel leuk om je zo via de blog te volgen!