Dag 14 - Jeju

16 augustus 2022 - Seogwipo, Zuid-Korea

De eerste van onze 2 dagen zijn we ongeveer het hele eiland rondgeweest!

's Ochtends zijn we met met de bus richting de Seongsan Ichilbung gereden met de bus. Deze rotsvorming die ook wel 'sunrise peak' genoemd wordt is ontstaan door volkaanuitbarstingen onder water zo'n 5000 jaar geleden (Jeju is een vulkanisch eiland). Deze kon je beklimmen en dat hebben we gedaan! Super vet om te doen en gaf bovenaan een mooi uitzicht van Jeju. Check de foto's!

1920px-Seongsan_Jeju_Island_제주도~2

Het was een hete dag op Jeju (niet zo heet als in Nederland de afgelopen weken heb ik begrepen 😂), dus na de afdaling hebben we genoten van een lokale specialiteit: mandarijn ijsjes. Na zo'n activiteit was dit denk ik het lekkerste ijsje wat ik ooit gegeten heb.

Daarna zijn we verder op de bus het eiland rondgegaan richting de Manjanggul grotten. Deze grotten zijn lavatunnels waar vroeger (toen de vulkaan Hallasan nog actief was) bij een uitbarsting lava doorheen stroomde. Super indrukwekkend om doorheen te lopen want de tunnel was gigantisch en wel meer dan een kilometer lang. Het was bijna pikkedonker dus foto's maken was lastig, maar check toch de foto's!

20220815_145618

Ondetussen waren we aan de andere kant van het eiland beland en moesten we weer de weg terug vinden. Was een pittig busritje haha!

Screenshot_20220815-184400_Naver Map~2

Deze dag hebben we afgesloten met een andere lokale specialiteit:  Black Pig Barbecue en daarmee zit dag 1 van de 2 erop!

Morgen gaan we nog zwemmen en misschien wat watervallen bezoeken en dan zit het erop! Woensdag en donderdag zijn we voornamelijk on the road terug naar Nederland!