Dag 11 - Na regen komt zonneschijn

12 augustus 2022 - Pusan, Zuid-Korea

Yo fam!

Na een regenachtig dagje gisteren is het vandaag weer schitterend weer. Roene en ik hadden besloten vandaag een groot uitstapje te maken en ik kan niet wachten om jullie de foto's te laten zien van vandaag.

Vandaag zijn we 2 uur afgereisd naar Gyeongju. Deze kleine stad wordt ook wel 'het museum zonder muren' genoemd en die naam is echt helemaal terecht. Ik heb vandaag zonder twijfel de meest schitterende foto's genomen ooit. Bijna overal waar je liep, liep je in een soort sprookjeswereld.

We zijn begonnen bij de Daerungwon tombes. Hier liggen een aantal Keizers begraven onder grote grasheuvels. Bijzonder om te zien en doorheen te lopen. Je mocht de grafheuvels niet op natuurlijk en ze maakten even duidelijk dat je daar een celstraf van 2 jaar voor kan krijgen 😬

20220812_143129-min

20220812_143445-min

Daarna zijn we naar een gedeelte van het dorp (Sunghyejeon) gelopen en daar hebben we met open mond doorheen gewandeld. Het leek wel alsof uit een film. Check hiervan de video's!

20220812_151010-min

Tot slot zijn we met nog een extra busreis naar de Bulguksa tempel afgereisd. Deze staat op de Unesco wereld erfgoed lijst dus konden we niet overslaan. Ook hier heb ik echt met kippenvel bij staan kijken zo overweldigend mooi.

20220812_164606-min

20220812_165234-min

We wilden nog naar de aangelegen grotten gaan, maar helaas gingen die al om 18:00 dicht en dat gingen we niet meer redden.

Al met al was deze dag denk ik één van de hoogtepunten van deze vakantie. Nogmaals, het voelde echt als een sprookje. Geniet van alle foto's en filmpjes!

1. Jet de Groot:
    13 augustus 2022
    Die Bulguksatempel is werkelijk schitterend. De natuur is ook overweldigend mooi.
    Die man(wat is hij?) op die trommel klinkt meditatief.
    Wat een dag voor jullie! Genieten jongen.
  2. Wies:
    13 augustus 2022
    Echt suuuuper mooi. Duidelijk 1 epic dag, heel gaaf bro!